Alman otomobil üreticisi Opel, tamamen
elektrikli güç seçeneği sunan yeni nesil
Grandland’i Avrupa’da yollara çıkarmaya başladı.
Ocak 2025’te Türkiye’de satışa sunulacak olan yeni
Grandland, ilk etapta hem 1.2 litre 136 HP’lik
turbo benzinli motor, 28 HP (21 kW) elektrikli motor ve 6 ileri
çift kavramalı elektrikli şanzımanla kombine edilen hibrit
versiyonun yanı sıra 82 kWh (net kapasite) batarya kapasitesine
sahip ve yaklaşık 582 kilometre menzil (WLTP’ye göre) sunan 213
HP’lik elektrikli versiyonuyla yollara çıkmaya başlayacak. Cesur,
yalın ve büyüleyici özellikleri ile “Alman Enerjisi”ne sahip yeni
Grandland, kullanım açısından temel ihtiyaçlara odaklanıyor ve
elektrikli sürüş seçeneği sunuluyor. Yeni
Grandland, şık görünümü, pratik detaylar ve karbon
ayak izini azaltan birçok özellik ile bir araya getiriyor. Bu
yenilikçi özellikler arasında, geri dönüştürülebilir ve
onarılabilir bataryalar, iç tasarımda geri dönüştürülmüş malzeme
kullanımı ve gövdede krom ögelerin bulunmaması gibi özellikler yer
alıyor. Bununla birlikte modelin ön bölümün orta kısmında yer alan
aydınlatmalı “Şimşek Logosu”na sahip yeni 3D Vizör ve arka kısımda
aydınlatmalı “OPEL” yazısı bulunuyor. Diğer öne
çıkan yenilikçi özellikler arasında ise 50.000’den fazla ayrı
bileşenden oluşan yeni Intelli-Lux Pixel HD aydınlatma sistemi,
elektrikli araçlar için geliştirilen yeni STLA Medium platformu yer
alıyor. Yeni model, Opel‘in “Greenovation”
anlayışını en iyi şekilde yansıtıyor.
STLA Medium platformu ile üzerinde yükselen ilk
elektrikli Opel modeli!
Yeni nesil Grandland, Opel için elektrikli
mobiliteyi daha da çekici hale getiren büyük bir adımı temsil
ediyor. Grandland, Stellantis’in elektrikli araçlar için
geliştirdiği STLA Medium platformu üstünde yükselen ilk
Opel modeli olarak öne çıkıyor. Yeni platform,
başta düz bir batarya paketine olanak tanıyor ve birçok avantaj
sunuyor. Son derece sağlam tasarım, yenilikçi şasi ile bir araya
gelerek gözle görülür şekilde yüksek sürüş dengesi sunuyor ve düz
gövde altı tasarımı sayesinde aracın altındaki hava akışı optimize
ediliyor.
400 voltluk bir çekiş bataryası kullanan yeni Grandland
Elektrik, Türkiye’de Ocak 2025’te ilk etapta satışa sunulacak
versiyonunda 82 kWh (net kapasite) batarya ile birlikte yaklaşık
582 kilometre menzil (WLTP’ye göre) sunacak. Modelin elektrikli
motoru ise 213 HP (157 kW) güç ve 345 Nm doğrudan tork üretiyor. Bu
değerler, yeni Grandland Elektrik’in 100 km/sa hıza 9 saniyede
ulaşmasını sağlıyor ve maksimum hızı yaklaşık 170 km/s’ye
çıkabiliyor.
Yeni Opel Grandland Elektrik, ayrıca yeni düz
batarya paketi ve yeni nesil elektrikli motorunun yanı sıra ısı
pompası gibi enerji tasarrufu özellikleri sayesinde uzun menzilli
sürüşler sunabilecek. Rejeneratif frenleme sayesinde enerji, üç
farklı mod kullanılarak geri kazanılabiliyor, böylece
Grandland Elektrik’in verimliliğini daha da
artırıyor. Yeni model, gerekli olduğunda kısa şarj molaları ile
şarj imkanına da sahip. Grandland Elektrik, hızlı şarj
istasyonlarında batarya kapasitesinin % 80’ine yaklaşık 30
dakika şarj süresinde ulaşıyor.
Yeni Grandland, hibrit motor seçeneğiyle de seçme
özgürlüğü sunacak!
Ocak 2025’te Türkiye’de yollara çıkacak olan Yeni
Opel Grandland’i müşteriler, tamamen
elektrikli seçeneğinin yanı sıra 48V Mild-Hybrid versiyonu ile de
tercih edilebilecek. Mild-Hybrid seçenek, sürüş keyfini üst
seviyede yaşatırken tüketimi ve karbon emisyonunu sınırlandırarak
çevreci yönünü gösteriyor. 136 HP (100 kW) güç üreten 1,2 litrelik
turbo benzinli motor, 28 HP (21 kW) elektrikli motor ve 6 ileri
çift kavramalı elektrikli şanzıman ile donatılan kompakt sistem,
günlük kullanımda akıllı ve ekonomik bir sürüş çözümü olarak da
birçok avantaj sunuyor.
Mild-Hybrid model, içten yanmalı motora sahip benzer bir araca
kıyasla yakıt tüketimini ve karbon emisyonunu azaltırken aynı
zamanda sürüş konforunu artırıyor. Şehir içinde ve banliyölerdeki
günlük sürüşlerde, benzinli ve elektrikli motorlar aracın
ihtiyaçlarına göre birlikte veya bağımsız olarak çalışarak enerji
tüketimi ve performansı her zaman mükemmel bir uyumla dengeliyor.
Elektrikli motor, hızlanırken ve hareketsiz halden kalkış yaparken
benzinli motora destek sağlıyor. Düşük hızlarda, örneğin manevra
yaparken şehir içinde bir seferde yaklaşık bir kilometreye veya
toplam sürüş süresinin yaklaşık %50’si boyunca tamamen elektrikli
sürüşe olanak sağlıyor. 48 Volt hibrit teknolojisine sahip yeni
Grandland’de, yüksek hızlarda yavaşladığında ve
benzinli motor kapandığında, elektrikli motor jeneratör gibi
çalışarak hybrid sistemin 48 voltluk bataryasını şarj ediyor; bunun
için şarj işlemine gerek kalmıyor. Mild-Hybrid araç sürücüleri,
tercihlerine bağlı olarak Eco (özellikle verimli kullanım için),
Normal ve Sport olmak üzere üç sürüş modu arasından seçim
yapabiliyor.
Boyutlarıyla özgüvenli bir duruş
sergiliyor!
Araçtaki yeni destek sistemleri, tasarımcıların yaratıcılığında
yeni özgürlük alanları açarak, yeni Grandland’in daha ilk bakışta
fark edilen etkileyici duruşunun oluşmasına katkı sağladı. Önceki
modellere kıyasla 173 mm ek uzunluğu, 19 mm ek yüksekliği ve 64 mm
ek genişliğiyle (uzunluk: 4.650 mm, genişlik: 1.905 mm; yükseklik:
1.660 mm) yeni Grandland, özgüvenli bir duruş sergiliyor. Arka
koltuklarında 20 milimetre daha fazla diz mesafesi sunan yeni Opel
Grandland, 40:20:40 katlanabilir arka koltuk sırtlıkları ile
fonksiyonel yönlere sahipken. Arka koltuklar dik pozisyondayken 550
litre, koltuklar yatık pozisyonda ise 1,645 litre bagaj hacmi sunan
yeni Grandland, yükleme alanı konusunda da sınıf
beklentilerini iyi bir şekilde karşılıyor.
Cesur ve yalın tasarıma sahip olan yeni
Grandland, boyutları 20 inçe ulaşan alaşım
jantları ile Opel’in SUV portföyünün zirvesindeki yerini alıyor.
Diğer taraftan Opel’in ikonik vizörünün yeni 3D uygulaması, araca
daha detoks bir görünüm kazandırıyor. Bu uygulama Edge Light
teknolojisi ile daha da öne çıkarılan aydınlatmalı Opel Şimşek
Logosu ile tamamlanıyor. Yeni Grandland, Experimental konsept
otomobilinde de bulunan “Opel Compass” tasarımına sahip. Bu
tasarım, ortada “Elektrikli Şimşek” logosu olacak şekilde tüm
özelliklerin simetrik olarak düzenlendiği orta hat prensibine
dayanıyor. Detoks, Modern Alman ve Greenovation olmak üzere tüm bu
özellikler Blitz’i barındıran her modeli tartışmasız bir Opel yapan
“Alman Enerjisi” kavramıdır. Bu “Alman Enerjisi”nin sonucu
Rüsselheim’da tasarlanıp geliştirilerek Eisenach’da üretilen yeni
Opel Grandland’de görünür hale geliyor.
Sınıfının lideri Intelli-Lux Pixel HD aydınlatma
teknolojisi!
Yeni Grandland’de aydınlatmalı logonun yanı sıra
Opel mühendislerinin geliştirdiği ve sınıfının
lideri bir aydınlatma yeniliği olan Intelli-Lux Pixel HD
kullanılıyor. İlk kez Yeni Grandland’de yer alan bu sistem, yüksek
çözünürlüklü ışık dağılımı için her bir tarafta 25.600 olmak üzere
toplamda 50.000’in üzerinde LED hücreye sahip. Trafik durumuna
göre, ilerideki nesneler bir kamera tarafından algılanıyor ve
Intelli-Lux Pixel HD farlar, bu nesneleri standart Matrix Light
teknolojilerinden daha yüksek çözünürlüklü, daha parlak ve homojen
bir ışıkla aydınlatıyor. Böylece gece sürüşlerinde üstün bir görüş
açısı ve mesafesi sunarken, diğer kullanıcıların gözünün
kamaşmasını engelliyor. Ayrıca yeni nesil aydınlatma sistemi,
aracın önünde grafik projeksiyonlarla gösterilen yeni “hoş
geldiniz” ve “güle güle” animasyonları ile gelecekteki olanaklara
şimdiden ışık tutuyor.
İki tonlu “yüzer” tavanı ve kontrast duruşu ile
Grandland, daha uzun bir görünüm kazanıyor. Yeni
modelin gövde tasarımı, akışkanlık ve doğallık hissini koruyacak
şekilde düzenlendi. Keskin çamurluk davlumbazlarının tasarım
hatları araç boyunca ilerleyerek tekerleklerin görsel olarak daha
dışarıda görünmesini sağlıyor. Bunu, tekerlekler ve alt gövdenin
etrafındaki kaplamalı parçaların sağlamlığı tamamlıyor. Yeni
Grandland’in 2.784 mm’lik uzun aks aralığı ve dik bagaj kapağı,
kabin ve bagajın daha da ferahlayan yapısını öne çıkarıyor.
40:20:40 oranında katlanabilen arka koltuklar ise 1.641 litreye
ulaşan bir yükleme hacmine olanak tanıyor.
Arka tarafta bulunan aydınlatmalı “OPEL” pusula
imzası, bir seri üretim modelinde ilk kez yerini alıyor. Ayrıca
Opel’in otomobille ilgili tüm dünya kaynaklarını korumaya yönelik
olarak benimsediği çevreci inovasyon yaklaşımıyla tamamen uyumlu
şekilde otomobilin adı artık krom harflerle gösterilmek yerine
bagaj kapağına baskı şeklinde işlenmiş durumda.
Üst düzey teknolojilerle detoks etkisi!
Yeni Grandland, iç mekanında yolcuları konforlu bir
ortamda cesur ve yalın tasarımıyla karşılıyor. Mimari açıdan yatay
bir temanın izlendiği iç tasarımda, gösterge panelinden kapılara
kadar uzanan hatlar, genişlik ve ferahlık hissini güçlendiriyor.
Hafifçe sürücüye dönük olarak tasarlanan 16”lik merkezi ekran ve
yüksek orta konsol ise sportif bir his oluşturuyor. Direksiyonun
arkasında yer alan geniş ve tamamen dijital gösterge grubu, temel
bilgileri sağlayarak sürücünün sürüş keyfine odaklanmasına imkan
tanırken Intelli-HUD “head-up display” (sanal gösterge paneli)
sayesinde sürücünün gözlerini yoldan ayırmasına gerek kalmıyor.
Sürücüler, Pure Mod’u manuel veya otomatik olarak etkinleştirerek
gösterge panelini sadeleştirme seçeneğine de sahip. Bu modda;
sürücü bilgi paneli, sanal gösterge paneli ve merkezi ekrandaki
içerikler azaltılarak gece saatlerinde veya yağmurlu havalarda
dikkatin dağılmasını önlüyor. Opel’de her zaman olduğu gibi, sık
kullanılan klima kontrolü gibi ayarlar da son kalan birkaç fiziksel
düğmeyle sezgisel olarak yapılabiliyor.
Yeni Grandland’de yan hava kanallarının kapıya
entegre edilmesiyle gösterge panelinin genişliği, görsel olarak öne
çıkarılıyor. Şık bir teknik görünüme sahip olan gösterge panelinin
üst kısmı; tasarımın genel tonunun altını çizmek için estetik
olarak iki yüzey kaplamasına ayrılmıştır. Gösterge panelinin
altında Vizör ile aynı teknolojinin kullanıldığı “Edge Light”
bulunuyor. Aynı zamanda kapı girintilerindeki ambiyans
aydınlatmasının katkısıyla Edge Light, renk ve ışığa cam benzeri
bir netlik kazandırıyor. Diğer taraftan kumaşla kaplı gösterge
panelinin orta bölümü, kapının omuz bölgesine kadar uzanarak
kokpite çekicilik kazandırıyor ve dokunma hissine hitap ediyor.
Ayrıca iç tasarım, sürücü odaklı ve detoks bir sürüş deneyimi
sunuyor. Opel’in ödüllü ergonomik AGR koltukları,
önemli bir itibara sahip ve yeni Grandland bu eski geleneği devam
ettiriyor. “Aktion Gesunder Rücken e. V.” (AGR) sertifikalı bu
koltuklar, yeni bir konfor özelliği olarak ayarlanabilir yan
desteklere sahip. Bu fonksiyon, koltuk sırtlığının yan kısımlarında
bulunan iki pnömatik cep sayesinde koltuk kavramasının da
kişiselleştirilmesini sağlıyor. Ayrıca sürücü koltuğunda
havalandırma ve masaj özellikleri de bulunuyor. Bununla birlikte
arkadaki yolcular için önceki Grandland’e kıyasla 20 mm daha fazla
diz mesafesi sunuluyor. Ek olarak, ön koltuklarda omurilik
üzerindeki baskıyı azaltan patentli Intelli-Seat özelliği, standart
olarak mevcut ve otobanlardaki uzun yolculuklarda dahi olağanüstü
konfor sağlıyor. Geliştirme sürecinde tasarımcılar ve mühendisler
her detaya özen göstererek kaynak tasarrufu sağlayan çözümler
bulmayı hedefledi ve böylece karbon ayak izini azaltırken geleceğe
yönelik, cazip ve konforlu bir SUV sunmaya odaklandılar. Opel’in
“Greenovation” yaklaşımına sadık kalınarak tüm kumaşlar %100 geri
dönüştürülmüş malzemeden elde ediliyor. Bu yaklaşımın, koltukların
yanı sıra kapı panelleri, gösterge paneli ve orta konsolda da
hayata geçirildiği görülüyor. Bu üç kaplama, vegan malzeler
kullanılarak üretiliyor ve Alcantara kaplamanın bile %50’si geri
dönüştürülmüş malzemeden yapılmış. Ayrıca, yeni Grandland’in toplam
ağırlığının 500 kilogramdan fazlası geri dönüştürülmüş ve
yenilenebilir hammaddelerden oluşuyor.
Yeni Grandland bir aile aracı olduğundan, iç mekanda çok
yönlülüğe özel bir şekilde odaklanılıyor. Araçta çok sayıda saklama
alanına yer veriliyor, ayrıca konfor ve sağlık koşulları
iyileştirilirken müşteriler için hayatı kolaylaştıran yenilikçi
çözümler bulunması da amaçlanıyor. Bu akıllı çözümlerin başında
Pixel Box geliyor. Bu bileşen, aydınlatmalı yarı saydam cam kısmı
ve kumaş kaplamasıyla hem konsolun görsel çekiciliğini artırıyor,
hem de son derece fonksiyonel bir kullanım imkanı sunuyor. Kablosuz
akıllı telefon şarj cihazı ise camın arkasında konumlandırılarak
fonksiyonellik sunarken cihazlar güvenle saklanıyor ve şarj
edilebiliyor. Yeni Grandland, Pixel Box’tan ön
koltuk sırtlıklarındaki telefon ceplerine ve orta konsolun altında
bulunan 12 V prizin de yer aldığı büyük saklama alanına kadar
toplamda 35 litreden fazla hacme sahip iç saklama bölmeleri
sunuyor.
Üst düzey konfor!
Yeni Grandland, emisyonu azaltırken bir yandan da dinamik ve
sportif bir sürüş keyfi sunmaya devam ediyor. Konforu göz ardı
etmeyen bu sürüş karakteri, şaside kullanılan frekans seçimli
sönümlendirme teknolojisine sahip amortisörlerle mümkün oluyor. Bu
benzersiz teknolojide, sönümlendirme kuvvetini frekansa göre
mekanik olarak adapte etmek için amortisör bölmesinde ikinci bir
hidrolik devre kullanılıyor. Duruma, yol yüzeyinin koşullarına ve
sürüş tarzına göre sistem, yüksek frekanslarda (arnavut kaldırımı
veya rögar kapağı gibi küçük darbelerde) konforlu sürüş sağlıyor.
Bununla beraber düşük frekanslarda yolla doğrudan temasla sportif
ve iddialı bir sürüş tarzı için farklı sönümlendirme
karakteristikleri uyguluyor. Yeni Opel Grandland, sürücünün
komutlarına çok daha hızlı ve doğrudan bir şekilde tepki veriyor;
böylece fren yaparken, viraj dönüşlerinde ve otobandaki yüksek
hızlarda dengesini koruyor. Yaylar, viraj denge çubuğu, direksiyon
ve hassas ESC ayarı gibi Opel’in genlerini taşıyan unsurlar bir kez
daha kendini gösteriyor.
Sürüş destek sistemleri ile konfor ve güvenlik bir
arada!
Opel’in yeni birinci sınıf SUV’unun sürüş
destek sistemleri arasında tümü standart olarak sunulan dur-kalk
fonksiyonuna sahip adaptif hız sabitleyici, trafik işareti tespit
sistemi, akıllı hız adaptasyonu ve kaza durumunda ikincil
çarpışmayı önlemeye yardımcı olan ikincil çarpışma freni gibi çok
çeşitli sürücü destek sistemleri yer alıyor. Çok sayıda elektronik
destek bileşenini içeren ve bunları yarı-otonom şerit değişim
asistanı ve akıllı hız adaptasyon sistemiyle birleştiren
Intelli-Drive 2.0 sistemi, opsiyonel olarak sunuluyor. Bu destek
sistemi, hedeflenen şerit boşsa Grandland’i küçük yönlendirme
hareketleriyle istenen şeride yönlendiriyor. Hız adaptasyon sistemi
ise sürücünün onayı doğrultusunda aracın hızının yeni bir hız
limitine göre düşürülmesini veya bu limite kadar artırılmasını
sağlıyor. Intelli-Drive 2.0, sensörlere ek olarak kablosuz ağdan
gelen bilgileri de kullanıyor. Ön ve arka park sensörleri,
Intelli-Vision 360o çevre görüş kamerası ve otomatik
temizleme işlevine sahip arka kamerası sayesinde park etmek ve
manevra yapmak artık daha kolay hale geliyor.