2024 yılının ilk 11 ayında toplam otomobil pazarı bir önceki
yılın aynı dönemine göre yüzde 0.6 artış ile 845 bin 530 adet
olarak gerçekleşti. Aynı dönemde Škoda, tüm müşterilerinin
taleplerine cevap veren geniş ürün gamı ile 37.762 adetlik satış
başarısı gösterdi. Yüce Auto-Škoda, yıl boyunca elde ettiği
sonuçlarla Škoda’nın küresel satış gelişiminde, hacimsel büyüme
anlamında Almanya ve İngiltere’nin aralarında bulunduğu en başarılı
üç pazardan biri oldu.

“2024 yılını rekor satışla kapatmayı
hedefliyoruz“

Yüce Auto Škoda Genel Müdürü Zafer Başar, “2024 yılının ilk
aylarında özellikle markaların kampanyaları ve ÖTV muafiyetli
satışları pazarın yukarı yönlü seyir göstermesine katkı sağladı.
Ayrıca seçim öncesi yaşanan hareketlilik ve GSR 2 regülasyonları
çerçevesinde yapılan kampanyalar da pazarın itici gücü oldu. Škoda
olarak bu dönemde yenilenen geniş ürün gamımızın da yarattığı ivme
ile 37 bin 762 adetlik satış gerçekleştirdik. 2024 yılı binek
otomobil pazarında yeni oyuncuların ve markaların pazara adetsel
büyümede etki ettiği bir iklime sahne oldu. Bu dönem içerisinde
pazar payını en yüksek oranda artıran Avrupalı Ana Üreticilerden
biri olarak dikkat çekmeyi başardık. Bu sonuçlar doğrultusunda yılı
yaklaşık 43.000 adedin üzerinde kapatarak tamamlamayı hedefliyoruz“
dedi.

2025 yılı için pazar beklentilerini de açıklayan Başar, “2025
yılının dengeli bir şekilde geçmesini ve 2024 yılına paralel
rakamlarla tamamlanmasını öngörüyoruz. 2025’te Škoda olarak bizi
farklı bir heyecan bekliyor. Markamızın elektrikli modellerini ilk
kez müşterilerimiz ile buluşturacağız. Avrupa pazarında kendini
kanıtlamış ve en çok tercih edilen elektrikli modeller arasında yer
alan Enyaq ve geçtiğimiz aylarda tanıtılan Elroq modellerimizin de
yaratacağı sinerji ile 2025 yılında yeni satış rekorlarına imza
atmayı hedefliyoruz“ dedi. Başar, “Elektrikli otomobillerimizin
satışa sunulmasının öncesinde sadece Škoda değil tüm elektrikli
otomobil kullanıcılarına, yetkili satıcı ve servislerimize
konumlandırılmış, 360 ile 120 kW gücündeki DC şarj ünitelerimizle
hizmet sunuyor olacağız. Elektrikli araç dünyasına geçişi teşvik
edici bu altyapı çalışmamızla elektrikli otomobil kullanıcılarının
hayatlarını kolaylaştırırken, şarj esnasında eşsiz Škoda deneyimine
şahit olmalarını sağlayacağız“ açıklamasında bulundu.

Zafer Başar, “Son yıllarda odağımıza aldığımız dijitalleşme
sürecimizi elektrikli modellerimizle ileriye taşıyoruz. Yeni nesil
otomobillerimizi Türkiye geneline yayılmış dijital
showroomlarımızda sergileyeceğiz. 7 milyon Euro yatırımla 2024’te
başladığımız yetkili satıcı ve servislerimizin dijital dönüşüm
sürecini 2025’te tamamlayacağız. Dijital dönüşüm vizyonumuzun
ışığında başladığımız bu süreç, Škoda tutkunlarına satın alma
kararından başlayarak, tercih edilen otomobilin teslimatına kadar
uzanan alışılmışın dışında, dijital ve modern deneyimler
yaşatıyor.” diye ekledi.

En çok Octavia tercih edildi

Škoda’nın 2024’te en çok tercih edilen modeli 9.862 adet ile
yenilenen tasarımı sınıfındaki lider performansıyla dikkat çeken
Octavia oldu. B-SUV segmentindeki
Kamiq ise 8.552 adetle Škoda’nın ikinci en çok
satış yapan modeli olarak öne çıktı. Türkiye’de segmentinin lideri
Superb bu dönemde 7.229 adetlik satışa ulaşırken, hem filo hem
perakende satışlarda tüketicinin ilgisini çeken hatchback model
Scala 3.356, kompakt SUV sınıfındaki temsilcisi Karoq 2.548, B
segmentinde Fabia ise 3.039 adetlik satışlarla yılın ilk 11 ayını
tamamladılar. Bu yıl lansmanı gerçekleşerek 2024 yılının ikinci
yarısında satışa sunulan Yeni Škoda Kodiaq ise o tarihten bu yana
3.176 adetlik satış elde etti.