Porsche‘nin dünya çapında 800 binden fazla
kullanıcıya ulaşan modeli Macan, tamamen elektrikli ikinci nesliyle
Türkiye’deki Porsche Center’larda satışa
sunuldu.
Leipzig’deki Porsche tesislerinde karbon-nötr olarak üretilen
yeni Macan 4 ve Macan Turbo, modern tasarımı, karakteristik Porsche
performansı, uzun menzili ve günlük kullanım kolaylığı ile lüks SUV
beklentilerini karşılamayı hedefliyor.
Yüksek Menzil: 800 Volt Altyapısı ve Gelişmiş
Aerodinami
Yeni Macan, 270 kW hızlı şarj kapasitesi, 800 Volt mimarisi ve
100 kWh kapasiteli bataryasıyla dikkat çekiyor. 21 dakikada yüzde
80’e kadar şarj olabilen model, rejenerasyon sırasında 240 kW’a
kadar enerji geri kazanılabiliyor.
Porsche Aktif Aerodinamizm (PAA) sayesinde
0,25’lik bir hava sürtünme katsayısına sahip olan Macan’da yer alan
aktif arka spoiler ve soğutma kapakları aerodinamik performansı
artırıyor. Tüm bu geliştirmeler sayesinde şehir içinde Macan 4 782
km; Macan Turbo ise 762 km’ye kadar menzile ulaşabiliyor.
Yeni Premium Elektrik Platformu
Yeni Macan, Porsche‘nin Premium Elektrik
Platformu’nda yükselen ilk modeli olarak dikkat çekiyor. Bu yeni
platform, aracın artan boyutları, daha keskin hatları ve Porsche
Tasarım DNA’sı ile dinamik bir görünüm sunmasını sağlıyor. Coupe
tarzı tavan tasarımı, çerçevesiz kapılar ve genişleyen boyutlarıyla
sportif bir duruş sergiliyor. 20 ila 22 inç jant seçenekleri, LED
gündüz farları ve 3 boyutlu Porsche logosu da öne çıkan detaylar
arasında yer alıyor. Artan boyutları sayesinde Yeni Macan, 540
litrelik arka bagaj ve 84 litrelik ön bagaj (‘frunk’) ile toplamda
eskisine oranla 127 litre daha fazla bagaj hacmi sunuyor.
Her Koşulda Yüksek Performans
Yeni Macan’ın sürüş dinamizmi ve direksiyon
hassasiyetine büyük önem verilmiş. 4 tekerlekten çekiş sistemine
sahip Macan 4 ve Macan Turbo’da, hızlı tepki veren Elektronik
Porsche Çekiş Yönetimi (ePTM) teknolojisi kullanılıyor. Macan
Turbo, Porsche Tork Dağıtımı Plus (PTV Plus) ile yol tutuşunu ve
sürüş keyfini daha da artırıyor.
Yenilenmiş Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi
(PASM), konfor ve performans arasında geniş bir
denge sunuyor. İlk kez sunulan arka aks yönlendirme sistemi, 5
derecelik dönüş açısıyla manevra kabiliyetini ve yüksek hızda sürüş
stabilitesini geliştiriyor.
Macan 4, 408 PS; Macan Turbo ise 639 PS gücüyle her türlü zemin
koşulunda ve günlük kullanımda üstün performans sağlıyor.
Daha Yüksek Teknoloji
Yeni Macan, kavisli bir tasarıma sahip 12,6 inç dijital
gösterge paneli, 10,9 inç merkezi ekran ve opsiyonel
olarak alınabilen yolcu ekranıyla birlikte yeni üç ekran ile
donatıldı.
Yeni Macan ilk kez, artırılmış gerçeklik
teknolojisine sahip bir HUD (Head Up Display) ekranı içeriyor.
Navigasyon okları gibi sanal görseller, akıcı bir şekilde gerçek
dünyaya entegre ediliyor.