Yeni Renault Kadjar Ayrıntılı İnceleme (2015) | 2017-2016
Yeni Renault Kadjar Ayrıntılı İnceleme (2015)
2 sene Önce Yazıldı

Çok talep gören kompakt crossover sınıfında Reno’nun elini güçlendirmeye geldi.Bakalım Kadjar rekabetin çok çetin geçtiği bu sınıfta rakipleri kadar iddialı olabilecek mi?

Kadjar ilk bakışta hormonlu bir Clio gibi görünüyor.Bunda en etkili tasarım detaylarını arkaya doğru yükselen kaslı omuz çizgisi ve kapıların altında ki plastik aksamlar olduğunu söyleyebiliriz.

Yeni Renault Kadjar her ne kadar Qashqai kadar aynı alt yapıyı paylaşıyor olsa da önden bakıldığında rakibinden çok daha farklı bir duruşa sahip.Kadjarın arkası ise iki farklı parçadan oluşan girintili stop lambalarıyla son derece havalı görünmeyi başarıyor.Üç boyutlu efekti verilmiş jantlar ise bizce son derece şık.

Kadjarın dışı her ne kadar Reno tasarımcıları tarafından baştan dizayn edilmiş olsada boyutları itibariyle Qashqai fazlasıyla andırdığını söyleyebiliriz.İç mekanda da benzer bir durum söz konusu ancak aynı kanı taşıdıklarını sadece klima kumandalarında ve kapı döşemelerinden anlıyabiliyorsunuz.Onun haricinde kokpit bambaşka bir tasarım diliyle şekillendirilmiş.

Öncelikle Kadjar’da kontağı çevirir çevirmez sizi tamamen dijital bir gösterge tablosu karşılıyor.Dört farklı görünüme sahip bu gösterge tablosunu zevkinize göre seçebiliyorsunuz.

Yeni tasarım direksiyon simidi ele iyi oturuyor.Üzerinde ki ve arkasında ki düğmelerin kullanımı kolay.

R-link’in 2. neslinin kullanıldığı dokunmatik ekranında kullanımı kolay hassasiyetide gayet iyi.Küçük eşyalarınız için vitesin önünde büyükçe bir alan arkasında ise iki adet bardaklık bulunuyor.

Arkada yetişkinler için iyi diz ve tıpkı Qashqai’de ki olduğu gibi makul bir baş mesafesi bulunuyor.Ayrıca opsiyonel olarak tercih edebileceğiniz cam tavan iç mekanı dahada ferah bir ortama çeviriyor.Fakat güneşli havalarda bunu kullanmanız pek önerilmez.

Bagajın modüler yapısı sayesinde eşyalarınızı dilediğiniz gibi ve kolaylıkla yerleştirebiliyorsunuz.
Kadjar ülkemize ikisi dizel biri benzinli toplam 3 farklı motor seçeneği ile ithal ediliyor.İncelediğimiz Kadjar serinin tek 4 tekerden çekiş sistemine sahip 1.6 litrelik dizel motorlu versiyonu.

130 beygir güç ve 320 nm tork üreten bu motor Kadjar’Da sadece 6 ileri manuel şanzımanla sunuluyor.

130 beygirlik motorun çekişi gayet iyi ve beklentileri sonuna kadar karşılıyor tabi en alt devirlerde kalmadığınız sürece.Esnek yağısı sayesinde otoyolda hiç vites düşürmeden rahat bir şekilde ilerleyebiliyorsunuz.

Çekiş sistemini vitesin arkasında ki yuvarlak düğme sayesinde 2 veya 4 çeker olarak ayarlayabiliyorsunuz.

Kadjarın sürüş konforu yüksek.Otoyolda rahat ve seri bir şekilde ilerleyebiliyorsunuz.

Direksiyonun hisli olduğunu söylemek zor.Kadjarda bir çok yeni güvenlik ekipmanı bulunuyor.Bunların arasında bizim en çok dikkatimi çeken yeni şerit takip asistanı oldu.70 km süretin üstüne çıktığınız zaman devreye giren bu sistem sanki şerit pütürlüymüş gibi sizi uyarıyor.

Yakıt tüketimi konusunda ise Kadjar bu motoru kullanan akrabaları ile benzer değerlerde gezebiliyor.350 kilometre yol yapılan Kadjar, 6,9 litre yakıt tüketti.

Kadjar sınıfına şanslı bir giriş yaptı.İlerleyen dönemlerde Kadjar’ın yüksek satışlar yapacağı belli.


Yukarı