Karda Araba Sürme Teknikleri | 2017-2016
Karda Araba Sürme Teknikleri
3 sene Önce Yazıldı

Kışın buzlu yollarda araba nasıl sürülür ve kış lastiğinin genel özellikleri.

Türkiyenin hemen her yeri karla kaplı.Karlı yağışlar, buzlanma ülkemizin kış mevsiminde yaşadığı büyük sorunlardan.

Burda karşımıza önemli bir faktör çıkıyor.Kışın otomobil kullanma.

Öncelik olarak bunun için iki temel unsur bulunuyor.Birincisi otomobil ile ilgili hazırlıklar.İkincisi ise sürücünün kendini hazırlaması.

Otomobil unsurundan başlayalım.Bunun temelinde önemi çok fazla olan kış lastikleri yatıyor.Sürücüler aslında kış lastiğinin sadece karlı yollarda takıldığını düşünür.Ancak bu doğru değildir.Bu düşünceyi kırmak gerekiyor.Kış lastiği adı üzerinde kışın takılmak için geliştirilmiş lastiklerdir.

kış_lastiği_ve_yaz_lastiği

Kış lastikleri ve yaz lastikleri arasında ki en önemli fark taban desenleri ve karışımlarıdır.Karşımdan kastımız hamur bileşenleri.

Kış lastikleri zemine daha iyi yapışabilmek ve kışın en soğuk havalarda bile yumuşak kalabilme özelliğine sahiptir.Eksi 20 derecelerde bile asfalta tutunabilir.Zaten temelde otomobili yere bağlayan lastiklerdir.

Yaz lastikleri ise hava ısısı -7 dereceye ve daha da düşmeye başladığı zaman sertleşir.Ve sertleştiği içinde tutunma kabiliyetini kaybeder.

Kış lastikleri ve yaz lastiklerinin taban desenleri arasında çok ciddi farklılıklar vardır.

Kış lastiklerinin yaz lastiklerine oranla yere basma oranı daha azdır.Küçük kılcal damarlar ve büyük sütunlar sayesinde kendi kendini temizler.Kış lastiklerinin desenleri karlı ve buzlu yollarda hareket etmek için tamamen özel tasarlanmıştır.

Peki lastikler dışında kışın otomobil için neler yapılabilir?

Antifirizimin mutlaka kontrol edilmesi gerekiyor.Antifiriz motoru soğutma sıvısının donmasını engelleyen en önemli faktördür.
Bir diğer husus ise camlarınızın temizlenmesidir.Bunun için özeli olarak satılan cam sularından satın alabilirsiniz.

Hepimizinde bildiği gibi sileceklerin havaya kaldırılması sileceklerin buz dolayısıyla çalışmamasını engeller.Buda önemli bir unsurdur.

Sürücünün Hazırlıkları

Karlı yollarda ve buzlu zeminlerde hayatınızı biraz ağır çekimde yaşamanız gerekiyor.Direksiyon hareketleri normal sürüş hareketlerinden çok daha yavaş olmalı.Ani hareketlerden kesinlikle kaçınmanız gerekiyor.

Aynı şekilde gaz, debriyaj ve firen pedallarını da bu şekilde kullanmanızda büyük fayda var.
Aşırı buzlu yollarda kış lastikleriniz olsa bile, gaza fazla ve ani yüklenmeniz patinajın başlamasına olanak sağlar.

Aynı şekilde firen sistemi içinde geçerli.Abs veya herhangi bir özellik olsa dahi ani firenlemeler uzun kaymalara neden olur.

Peki kalkışlarda ne yapmalıyım

Eğer mümkünse manuel sistemlerde 2. vitesi tercih edin.Debriyaj pedalını yavaş bırakın.

Otomatik viteslerde ise eğer seçilme imkanı varsa yine 2. vitesi tercih edin.Bunun sebebi az tork ile kalkıştır.

[Note]Herşeyden önce dikkatli olalım ve trafik kurallarına uyalım.[/Note]


Yukarı