2015 Opel Corsa Teknik Özellikleri | 2017-2016
2015 Opel Corsa Teknik Özellikleri
3 sene Önce Yazıldı

Yeni Opel Corsa Tasarımı

Opel Corsa‘nın hedefe ulaşmak için kullandığı ilk silahı tasarımı.Opel’in Adam ile başlattığı yeni burun tasarımı Corsayada oldukça yakışmış.

Güzel bir ızgara, bumerang şeklinde far ve kaput üzerinde ki U formunda ki çizgi genç ve dinamik bir görüntü sunuyor.

Ancak tasarım konusunda bir kargaşa yok değil.Önden ve arkadan bakıldığında Adam ve Astra izleminleri öne çıkarken profilde eski nesilden ayırmak çok güç.Üstelik hem 3 kapılı hemde 4 kapılı versiyonda.

Cam tasarımları neredeyse hiç değişmemiş.Bu nedenle yep yeni bir tasarım değil, ağır makyajlı bir otomobil gibi görünüyor.
2015 Yeni Corsa nın boyu sadece 2 mm artarak 4002 mm ye ulaşmış.Yeni dış boyutlarda çok önemli değişikler söz konusu değil.

Opel Corsa İç Tasarımı
5. nesil Corsa ve 4. nesil Corsa arasında ne kadar çok dış tasarım benzerliği varsa iç mekanda bunun tam tersi mevcut.İç mekan tamamen yeni.Önceki modelden yeni Corsa’ya taşınmış hemen hemen hiç bir şey yok.Sinyal kolları yada far tuşlarından bahsetmiyoruz ancak genel olarak çok fazla değişiklik söz konusu.

2015-yeni-opel-corsa

Burada en önemli husus 7 inçlik renkli ekranın biraz fazla aşağıda kalması.Eğer bu dokunmatik ekran biraz daha yüksek bir pozisyonda olsaydı çok daha kullanışlı olacaktı.Böylece sürücü gözünü yoldan daha az ayırarak bütün sistemler üzerinde daha fazla hakimiyet kurabilirdi.

Tabi bu arada ekranın sol tarafında ki düğmelerin, direksiyon tarafından perdelendiğinide söylemek mümkün.Bu düşmeleri kullanmak için kafanızı biraz sağa doğru götürmeniz gerekiyor.

Burada konumlandırılan düğmelerden iki tanesi oldukça önemli.
Birincisi Eco.Eco düğmesine bastığınızda daha az yakıt tüketmek için Start-Stop sistemi devreye giriyor.Bununla birlikte motor sisteminde de ufak değişiklikler söz konusu.

Bu tuşların altında ise önemli bir özellik var.City fonksiyonu.Bu fonksiyon özellikle şehir içi kullanımlarda ve manevralarda direksiyonun hafifletilmesini sağlıyor.

opel-corsa-ekran

Modern otomobillerin bir çoğunda olduğu gibi bu renkli ekranda bir çok farklı özellikği kontrol edebiliyorsunuz ve internete bağlanıp bazı özellikleri ve uygulamaları indirip kullanmanız mümkün.

Multi Media sisteminin hemen altında ise klima sistemi yer alıyor.Bizim incelediğimiz ful donanım ve elbette elektronik klima sistemi bulunuyor.

Elektronik klima sistemini 3 adet dairesel tuş ile bütün özelliklerini yönetebiliyorsunuz.

Yeni Opel Corsa gösterge tablosu oldukça sade, kolay anlaşılır.Ancak bu kadar lüks bir kokpite aslında bu kadar sadelik çok fazla yakışmamış.Gösterge panelinde biraz daha renkli bir tasarım yapılsa idi uyum çok daha iyi olurdu.

2015 Opel Corsa Sürüş Özellikleri
Şu anda iclemekte olduğumuz Opel Corsa’da yeni geliştirilmiş 1 litrerik turbo beslemeli motor var.3 silindire sahip.Motor yılın en iyi motor ödülünü kazanan Ford’un 3 silindirli motoruna en dişli rakip.

Bildiğiniz gibi 3 silindirli motorların en büyük sorunu titreşimli ve gürültülü çalışmasıydı ancak yeni nesil 3 silindirli motorlarda bu sorun ciddi şekilde azaltıldı.

Ople mühendisleri 3 silindirli motorların tipik sartıntı sorununu ortadan kaldırmak için bu motorda denge ağırlıklı krank mili kullanmışlar.Böylece dengeli bir çalışma prensibi elde edilmiş ve sessizleştirme işlemi ile 4 silindirli motorlara eş değer bir motor üretilmiş.

2015-opel-corsa

Tabiki 3 silindirli motorların kendine has sesini hissetmel mümkün.Ancak bu sesi sadece hızlandırmalar da hissediyorsunuz.Ancak Opel mühendisleri oldukça başarılı bir iş çıkarmış.

Bu motorun iki versiyonu var.İlk motor 90 beygir güç üretiyor diğeri ise 115 beygirlik güce sahip.Bizim incelediğimiz motor 115 beygire sahip.Motorun maksimum torku 170 nm üstelik 1800 devirden 4500 devre kadar bu tork sabit olarak üretiliyor.Yani aynı dizel motorlarda olduğu gibi.Kullanım esnasında bunun keyfini yaşayabiliyorsunuz.

Alt devirlerde 3 silindirin getirmiş olduğu performans ile pek bir sıkıntı yok.Eski bir deyimle sağır bir motor kullanmıyorsunuz.

Yakıt tüketiminin olumlu işaretler verdiğini söylemek mümkün.Ancak gerçek tüketim hesabı tabiki aracı kullanmakla ortaya çıkıyor.

Şasi eski nesilden geliyor ancak bazı değişiklikler ve bazı iyileştirmeler mevcut.Ön süspansiyonlarda güçlendirmeler, arka süspansiyonlarda ise neredeyse tamamen yenilikler olmuş.Tabi ki bu değişiklikler Opel Corsa’nın yol üzerinde ki sürüşünede etken olmuş.Bunların bazıları olumlu bazıları ise olumsuz.

Arka süspansiyon ön süspansiyona göre kendini çok daha sert hissetiriyor.Bunun sebebi özellikle virajlı yollarda tutuşın dahada artması için yapılmış olabilir.Yani otomobilin önden kaymasına izin verilirken arkanın daha stabil olması hedeflenmiş.

Yeni Opel Corsa‘nın direksiyon yapısı ve açısı tipik Opel özelliklerini taşıyor.Büyüklüğü ve ele oturması normal şartlar altında oldukça iyi.

Otomobilin genel karakteri daha sertleştirilmiş daha iyi yol tutan, motor ve şanzumanın katkısıyla daha performanslı Corsa hissine bürünmüş.Opel istediği hedefe ulaşmış gibi görünüyor.

 2015 Corsa Resim Galerisi


Yukarı